بستن
تاریخچه جستجو
       فیلم  سیانور

      فیلم سیانور

      Sianoor

      91 % (46)
      5.7 /10
      کارگردان: بهروز شعیبی
      یک ساعت و 44 دقیقه - محصول ایران - 1394 - زیرنویس دارد - کیفیت HD
      دانلود

      بازیگران سیانور

      loader

      ... مشاهده ی بیشتر

      سایر عوامل فیلم سیانور

      loader

      ... مشاهده ی بیشتر

      نقل قول‌ها درباره‌ی فیلم سیانور

      موضوع و فضای فیلم کاملا متفاوت است با فضای فیلم قبلی شعیبی و یا بهتر بگوییم غالب فیلم های امروز سینمای ایران.سیانور از طراحی لباس و صحنه ی قوی و درستی بهره برده است.فضا ها و گریم و نوع پوشش بازیگران و صحنه آرایی ها به خوبی دهه ی 50 را برای ما بازسازی می کند. باید به آیدین ظریف برای این صحنه آرایی دست مریزاد گفت.فیلمبرداری فضاسازی دهه 50 کمک شایانی کرده است.بازی بازیگران سیانور با کمی اغماض می تواند نمره قبولی بگیرد.اتفاق ویژه ای در بازیگری به جز بازی تحسین برانگیز مهدی هاشمی در نقش مامور ساواک نمی افتد.مهدی هاشمی به خوبی از عهده ی ایفای نقش مامور ساواک برآمده است. نقش با وجود آنکه فاکتورهای نقش منفی را در خود دارد ولی شما را از این شخصیت متفر نمی کند و شما هاشمی را یک افسر زیرک و جسور می بینید.بعضا برخی دیالوگها تصنعی از کار درآمده است.و جان برخی از سکانس ها گرفته شده است.از دیگر نکات ممتاز سیانور فلاش بک هایی است که در روند فیلم رخ می دهد و به گره گشایی در داستان منجر می شود.داستان پر تعلیق سیانور به کمک این فلاش بک ها به روند فیلم کمک کرده است و باعث شده است فیلم از جان نیفتد و بیننده را تا انتها درگیر نگه دارد.

      نیلوفر ادیب نیا

      از باجه زرد رنگ تلفن که دلمان حسابی برایش تنگ شده تا پاییز 54 و شورلت آمریکایی و ترور موفیقت آمیز سازمان مجاهدین خلق و یک شروع قابل قبول.
      شعیبی بعد از کار نسبتا موفق دهلیز اینبار کاری پخته تر و رو به جلو از نظر پروداکشن و فضاسازی از خود نشان داده است و نشان از استعداد خوب در به تصویر کشیدن اینگونه فضاسازی ها از اوست اولین نکته ای که نظر مخاطب را به خود جلب می کند فضاسازی نوستالژیک فیلم است که بنظر به خوبی از پس آن برآمده و می توان با حال و هوای دهه پنجاه ارتباط برقرار کرد.
      تیتراژ فیلم همراه است با دفاع پایان نامه افسر جوانی که موضوع پایان نامه اش بی ارتباط با داستان فیلم نیست. اپوزوسیون های دهه پر تنش پنجاه یا همان چپ گرا های مبارزه طلب و یا همان چریکی های خلق.

      شاید در نگاه اول دست گذاشتن روی چنین موضوعی کمی آشنا یا حتی کلیشه بیاید کمااینکه در جشنواره پارسال شاهد فیلم امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی با محوریت فعالیت سازمان مجاهدین بعد از انقلاب هم بودیم و یا سریال هایی از قبیل ارمغان تاریکی. اما باید گفت سیانور زاویه دیدش را نسبت به آنچه تاکنون از چپ گراها ساخته شده است کمی تغییر داده و خود را دغدغه مند تر معرفی می کند و به آدم بیشتر می چسبد و آن هم چیزی نیست جز ایدئولوژی!

      حسین خامی

      «بهروز شعیبی» کارگردانی است که یک گام جلوتر از سایر کارگردانان هم کیش خودش قرار دارد. این گام هم در این است که او، نماها و زوایای دوربین را می شناسد و می داند کجا و چطور باید از بازیگران چگونه نمایی گرفت. امّا این امتیازی برای «بهروز شعیبی» محسوب نمی شود زیرا هر دانشجوی کارگردانی در نخستین ترم دانشگاه باید این مسائل ابتدایی را یاد بگیرد.

      علی فرهمند

      سیانور در راستای قصه پردازی اصولی و نگاهِ مستندگرایانه، ساختار بصری حیرت انگیزی دارد فیلم در سکانس های بیرونی توانسته است تهران دهۀ پنجاه را با قواعدی اصولی بازسازی کند از همین حیث مخاطب وقتی با فیلمی مواجه می شود که همۀ عناصر سینمایی را یکجا در بَر دارد با فیلم همراه می شود، فضای های نوستالژیک و از آن مهم تر در دو یا سه نما شعیبی میزان سنی چیده است که مخاطب باور می کند که فیلم در دهۀ پنجاه ساخته شده است که از امتیازات فیلمساز به حساب می آید، این نمی تواند یک اتفاق از سوی فیلمساز نیست بیشتر شباهت به یک دغدغه دارد انگار شعیبی سال هاست سودای ساخت فیلمی در ارتباط با تاریخ معاصر ایران را داشته است حالا اگر این فیلم واقعا یک دغدغه یا حدیث نفس باشد فیلمساز براحتی می تواند به آنچه که می خواهد برسد، مهم ترین نکتۀ فیلم شخصیت پردازی و روابط آدم های فیلم است شاید تا اواسط فیلم ریتم کُند به نظر برسد اما از سکانس مواجه شدن امیر با هما و فلاش بک های به موقع، فیلم راه می افتد و شخصیت ها وارد می شوند، سیانور جلوتر از مخاطب است و اطلاعاتی که از طریق فلاش بک و دیالوگ ها به دست می آید باعث می شود فیلم برای مخاطب جذاب به نظر برسد، اساسا سیانور در تلاش است که در هر سکانس گره یی را برای مخاطب باز کند اصولا ساختار همچین فیلم هایی بر همین اساس و قواعد شکل می گیرد.

      افشین علیار

      نظرات فیلم سیانور

    • ;