بستن
تاریخچه جستجو
       فیلم  نامه های عاشقانه از خاورمیانه 1

      فیلم نامه های عاشقانه از خاورمیانه 1

      Name Ha-ye Asheghaneh Az Khavaremianeh 1

      مناسب برای بالای 18 سال
      کارگردان: کیومرث مرادی
      یک ساعت و 9 دقیقه - محصول ایران - 1395

      بازیگران نامه های عاشقانه از خاورمیانه 1

      loader

      ... مشاهده ی بیشتر

      سایر عوامل فیلم نامه های عاشقانه از خاورمیانه 1

      loader

      ... مشاهده ی بیشتر

      نقل قول‌ها درباره‌ی فیلم نامه های عاشقانه از خاورمیانه 1

      نمایش درواقع زنانه است البته بدون شعارهای دم دستی و نخ نما شده و کلیشه ای فمینیستی. گروه موسیقی زنانه، بازیگران زن، پشت صحنه زنانه و...این خود با مفهوم و زیر متن اجرا در یک راستاست. مفهومی که در بروشور نمایش نیز به خوبی نشان داده شده. سه زن برقع پوش که در وسط صورتشان « برقع اشان» سوراخی بزرگ که توسط شلیک اسلحه ایجادشده دیده می شود. با این تفاوت که این سوراخ های مانند شکستگی ای است که در شیشه ایجاد می شود. به طریق اولی زنان چون شیشه نازک و ظریف و شکننده هستند و زود می شکنند و خرد می شوند و دیگر به هیچ عنوان نمی توان آنان را بند زد. بازیگران کم وبیش روان، طبیعی و به دوراز ادا بازی می کنند. اما در این میان بازی پانته آ پناهی ها چشم گیرتر است او تا به انتها بغضش را نگه می دارد و گاه زهرخندی را در آن می آمیزد و از درون می گرید واین تأثیر بسیار بیشتری بر مخاطب دارد تا گریستن بیرونی. البته درجاهایی نیاز به حضور سکوت دراماتیک احساس می شود. باید گفت لهجه های بازیگران نیز نسبتاً تا حدود زیادی قابل باور است و درست ادا می شود. هرچند که باید روی لهجه و نحوه بیان و ارائه حس دختر عراقی بیشتر کار شود.

      سید علی تدین صدوقی

      این اثر با توجه به تک بازیگر بودن در هر قسمت، بسیار وابسته به بازی است و می توان گفت کارگردان توانسته با استفاده از بازیگرانی توانمند (هانیه توسلی، طناز طباطبایی و پانته آ پناهی ها) اجرا را نجات دهد؛ اما در عین حال به نظر می رسد کارگردان نتوانسته میزانسن یک دستی برای بازی ایجاد کند و نه میزانسنِ کم تحرک توسلی و نه میزانسنِ پر تحرک دو بازیگر دیگر را به تعادل برساند. بر خلاف بازی خوددارانه ی توسلی در اپیزود اول، در دو قسمت بعدی در جاهایی بازی ها از دست خارج شده اند. در اپیزود دوم شوخی هایی که چه در اجرا و چه در کلام، در بازی طباطبایی هست (در مقابل «سَم»، بازپرسی که از او بازجویی می کند) و در اپیزود سوم در لحن پناهی ها که به نظر می رسد هر دو در مرحله ی اجرا به دست آمده، باعث می شود لحن و فضای کلی کار شکسته شود.

      حدیث متقی

      نظرات فیلم نامه های عاشقانه از خاورمیانه 1

      • u
        ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
        _spoil :no__

        مُردَم براشون

      • s
        ۱۴ مهر ۱۳۹۸
        _spoil :no__

        فیلیمو متشکریم، ممنون برای همه‌ی فیلم تئاترها، و خواهشن بیشترشون کنید. و پانته‌آ پناهی ها فوق العاده ست.